YUNANCA İLETİŞİM

Bu dili konuşabiliyor muyuz?

Yunanca konuşuyor musunuz? - Milate ellinika; 

Evet, yunanca konuşuyorum. - ne, milao ellinika

Hayır, yunanca konuşmuyorum. - ohi , ven milo ellinika

Yunanca'yı anlıyorum fakat konuşamıyorum. - katalaveno ta ellinika omos den boro na miliso

Peki, anlamamız ne durumda yada anlayabiliyor muyuz?

Anlıyor musunuz? - katalavenete;

Anlamıyorum. - den katalaveno

Her şeyi anlıyorum - ola ta katalaveno

Anlıyoruz fakat konuşmalar çok hızlı geliyor, e bazı kelimeleri kaçırıyoruz haliyle

Biraz daha yavaş konuşabilir misiniz ? - borite na milisete piyo arğa;

Lütfen tekrarlayın. - ksanapite sas parakalo. 

Daha yavaş konuşursanız, anlayabilirim. - ean milisete piuo arğa, boro na katalavo

Özür dilerim, hiçbir şey anlamadım. - siğnomi, ven katalava tipota

Anlıyoruz ama bazı kelimeler hala yabancı geliyor ise

Bu ne demek? - ti tha pi afto;

Bu sözcüğün anlamı nedir ? - ti ine to noima aftis tis leksis

Bu sözcüğü nasıl telaffuz edersiniz? - pos proferete aftin tin leksi

Yazabilir misiniz, lütfen? - borite na to ğrapsete parakalo

Bu serinin devamı gelecek, adiyo!



Yorumlar

Popüler Yayınlar